برای متصل کردن دامنه به هاست باید DNS دامنه را روی DNS هاست تنظیم کنید ، شما می توانید از طریق name server ، دامنه را به هاست متصل کنید.
در مرحله اول وقتی هاست را خریداری می کنید ، یک ایمیل برای شما ارسال می شود که حاوی name server است ، سپس باید وارد پنل مدیریتی دامنه خود شوید و name server را در بخش DNS وارد کنید ، برای این کار اگر پسوند دامنه شما .ir باشد ، باید از طریق سایت nic.ir وارد پنل مدیریتی خود شوید و این مراحل را انجام دهید ، اگر پسوند دامنه شما .com یا .net یا .org و…. است ، یک لینک به ایمیل شما ارسال می شود که از طریق آن می توانید وارد پنل مدیریتی خود شوید و تنظیمات را انجام دهید ، اما اگر برای شما ایمیل ارسال نشد ، باید به سایتی که از طریق آن دامنه را خریداری کرده اید بروید و وارد حساب کاربری خود شوید و سپس وارد پنل مدیریتی خود شوید ، بعد از اینکه name server را در DNS وارد کردید یعنی DNS روی هاست تنظیم شده است ، حالا برای اینکه دامنه را به هاست متصل کنید ، باید وارد سرور هاست خود شوید ، برای این کار کافی است در آخر آدرس دامنه سایت cpanel/ را اضافه کنید تا وارد سرور هاست شوید ، سپس به کنترل پنل هاست بروید و روی گزینه parked domains کلیک کنید ، سپس نام دامنه را در کادر وارد کنید و روی گزینه add کلیک کنید ، حالا دامنه شما به هاست متصل شد ، اگر تمام مراحل را به درستی انجام داده باشید ، با وارد کردن آدرس دامنه سایت در مرورگر خود ، وارد سایت خواهید شد و از این به بعد می توانید وارد مراحل بعدی طراحی سایت خود شوید.
باید به این نکته توجه کنید که اگر پسوند دامنه شما .ir است پس از ۱۲ تا ۴۸ ساعت اقدام به این کار کنید ، و همچنین این زمان برای پسوند های دیگر ۵ الی ۶ ساعت است ، چون این زمان هایی که گفتیم طول می کشد تا در DNS سرورهای دنیا ثبت شود.
یکی از مهم ترین مراحل طراحی سایت خرید هاست مناسب و همچنین خرید دامنه مناسب است ، هاست اساس و زیر ساخت سایت شما به حساب می آید و همین طور سرعت سایت شما تا حد زیادی به هاست وابسته است ، پس باید در خرید آن دقت کنید ، اگر در این زمینه اطلاعات کافی را ندارید به شما پیشنهاد می کنم که حتما مقاله ویژگی های یک هاست خوب چیست را مطالعه کنید ، و همچنین انتخاب دامنه مناسب هم یکی از مهم ترین مراحل طراحی سایت به شمار می رود ، انتخاب نام مناسب و کاربر پسند برای دامنه می تواند روی سئو سایت شما تاثیر زیادی داشته باشد ، در این زمینه هم پیشنهاد می کنم برای اطلاعات بیشتر مقاله نکات اساسی برای انتخاب دامنه مناسب را مطالعه کنید.
امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. برای اطلاعات بیشتر به سایت وب داران رجوع کنید.
مسلما یکی از مهم ترین عوامل توسعه تجارت الکترونیک همین است که اعتماد و اطمینان کافی در میان کاربران خدمات الکترونیکی وجود داشته باشد. اگر یک خریدار بخواهد به کسب و کارهای اینترنتی اعتماد پیدا کند، باید خیالش از چند مورد راحت باشد. اول این که مالک کسب و کار شناسایی و امکان مراجعه به آن در صورت بروز اشکال وجود داشته باشد. دوم این که بداند اطلاعات کالاها یا خدمات ارائه شده در وب سایت کامل و صحیح هستند و این که یک گارانتی معتبر و ارائه خدمات پس از فروش وجود دارد. مواردی مانند واضح بودن روند برگرداندن یا تعویض کالا و پس گرفتن پول، محفوظ ماندن اطلاعات شخصی و مالی خریداران و در نهایت وجود امنیت کافی وب سایت برای انجام تراکنش های مالی باعث می شود که تایید یک موسسه و مرکز ملی اعتماد ضروری به نظر برسد. به این ترتیب اگر تمامی این موارد توسط یک موسسه ملی مورد تایید قرار بگیرد، مردم می توانند با خیالی آسوده از فروشگاه های اینترنتی خرید کنند. مطالعات و تحقیقاتی که تا به امروز انجام شده، نشان دهنده این امر است که اگر کسب و کار اینترنتی توسط یک موسسه یا مرکز ثالث معتبری مورد تایید قرار بگیرد، بیشترین تاثیرگذاری را در مراجعه و اعتماد خریداران به کسب و کار اینترنتی خواهد داشت. در چنین حالتی خریدار احساس امنیت کامل دارد و حتی اگر از اطلاعات شخصی او سوءاستفاده شود، باز هم می تواند برای شکایت از طریق مراجع قانونی به آسانی اقدام کند. در ایران هم که این کار به عهده مرکز توسعه تجارت الکترونیکی است تا مسئولیت ایجاد زیر ساخت های امنیت و اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کارهای اینترنتی را به عهده بگیرد. هدف اصلی از اعطای این نماد به دست آوردن اعتماد مردم و قانونمند کردن فعالیت کارهایی است که به صورت اینترنتی انجام می شود. باید بدانید که نماد اعتماد الکترونیکی به صورت یک علامت در بالای سایت هایی قرار خواهد گرفت که از نظر قانونی فعالیت آن ها مورد تایید قرار گرفته است. مسلما سازمان دهی سایت های تجاری کشور یک گام بسیار موثر و کارآمد برای ایجاد فضای تجارت الکترونیک در کشور خواهد بود. خریداران هم باید با جست وجو در فهرست وب سایت های موردتایید، از صحت ( نماد اعتماد الکترونیکی) که در بالای سایت ها می بینند، اطمینان حاصل کنند زیرا این امکان هم وجود دارد که متخلفانی این نماد را به صورت جعلی در وب سایت خود قرار دهند تا بتوانند اعتماد خریداران را به سمت خود جلب کنند اما باید بدانید که این نماد قابل کلیک خواهد بود و بعد از کلیک روی آن صفحه ای برای شما باز می شود، که شناسنامه نماد اعتماد الکترونیکی فروشگاه را به شما نشان خواهد داد.
فرض کنید همین الان با توجه به حرف هایی که زدیم تصمیم بر این می گیرید که یکی از کالاهای مورد نیازتان را از طریق یک فروشگاه اینترنتی خریداری کنید. اگر نام کالایی که مد نظرتان است را در موتور جست وجوی خود تایپ کرده و بخواهید به دنبال یک فروشگاه مناسب برای خرید خود بگردید، با انواع و اقسام فروشگاه های اینترنتی مواجه خواهید شد که به هیچ عنوان معلوم نیست کدام یکی از این فروشگاه ها به دیگری برتری دارد. با این اوصاف ممکن است که در میان انبوه این فروشگاه های اینترنتی، گیج شده و نتوانید که سایتی را انتخاب کنید و شاید از خرید خود کاملا پشیمان شوید. بر اساس آماری که ارائه شده است، در حال حاضر بیش از 15 هزار وب سایت در کشور فعالیت دارند. مسلما افزایش فروشگاه های مختلف در میان وب سایت های موجود به نوعی باعث شده است که کاربران سردرگم شده و عطای خرید خود را به لقایش ببخشند. بعد از گذشت مدت زمان زیادی از مطرح شدن بحث گرفتن مجوز یا نماد اعتماد الکترونیکی تعداد کمی از فروشگاه های اینترنتی برای دریافت نماد الکترونیکی، اقدام کردند و سختگیریهایی هم که در راستای اعطای این نماد وجود داشت باعث شد که اوضاع نا به سامان فروشگاه ها همچنان به همین حالت باقی بماند. بسیاری از افرادی که برای گرفتن این نماد اقدام کرده اند اعتقاد دارند که پیچیده بودن مراحل و کند پیش رفتن روال کاری در این زمینه باعث شده است که بسیاری از فروشگاه ها قید گرفتن این نماد را بزنند. از طرف دیگر فعالیت فروشگاه های اینترنتی بدون داشتن مجوز، قانونی نیست و اگر مشکلی در این زمینه به وجود آید، خریدار و فروشنده مقصر هستند و امکان انجام شکایت و پیگیری مشکل وجود نخواهد داشت. کارشناسان اینترنتی اعتقاد دارند که به دلیل این که فعالان فروشگاه های اینترنتی بعد از دریافت نماد اعتماد به گرفتن پروانه تمایلی ندارند باعث شده است که این دسته از فروشگاه ها نتوانند رشد خوبی داشته باشند. مسلما هر چه تعداد فعالان اصلی فروشگاه های اینترنتی معتبر بیشتر باشد، اعتماد مردم هم به این گروه بیشتر شده و استقبال آن ها از خریدهای اینترنتی افزایش پیدا خواهد کرد. متاسفانه بسیاری از فعالان این بازار فکر می کنند که تنها گرفتن نماد الکترونیک کافی است و بعد از طی کردن این مرحله کسب و کار پر رونقی خواهند داشت. مسلما اگر فرآیند دریافت مجوز برای فروشگاه های اینترنتی، یک پروسه ساده داشته باشد، با توجه به این که قشر جوان کشور ما خلاقیت زیادی دارند، این افراد وسوسه خواهند شد که یک وب سایت فروش آنلاین در زمینه های مختلف به راه اندازند. اما باید این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که این مدیریت یک فروشگاه آنلاین است که موجب رشد یا شکست خوردن آن فروشگاه ها خواهد شد. مشکل مدیریتی در کشور ما همیشه وجود داشته است و در حال حاضر تعداد فروشگاه های مجازی که با یک مدیریت موفق توانسته اند جای بسیار خوبی را در میان کاربران و مردم باز کنند و اعتماد آن ها را به درستی جلب کرده و فروش بالایی داشته باشند، بسیار کم هستند. از گوگل و bing و msn و ... برای شناخت این فروشگاه ها کمک بگیرید.
حقیقت تلخی که رابطه با قانون مند شدن فعالیت فروشگاه های اینترنتی وجود دارد این است که با وجود تمامی تلاش هایی که در این رابطه شده تا به فعالیت این دسته از فروشگاه های مجازی رسمیت بخشیده شود اما باز هم با این وجود هنوز تعداد زیادی از این فروشگاه ها هستند که به رسمیت نرسیده و تخلفاتی که در این عرصه دیده می شود، کم نیستند. از گوشه و کنار دائما این موضوع شنیده می شود که خریداران اینترنتی باید در این زمینه چشمی بینا و گوشی شنوا داشته به آسانی به هر فروشگاهی اعتماد نکنند و مسلما این مشکلات راه برای دیگر فعالان این عرصه ناهموار خواهد کرد. رشد فروشگاه های مجازی غیر معتبر باعث ایجاد بی اعتمادی نسبت به این بستر خواهد شد. فعالان حوزه فروشگاه های اینترنتی در حال حاضر با اشاره به رشد تعداد فروشگاه های مجازی و خرید و فروش های اینترنتی موجود کمی فضا و دید مردم نسبت به این فروشگاه ها تغییر پیدا کرده است اما باید بدانید که چیزی در حدود نیمی از این فروشگاه ها فاقد نماد الکترونیک و پروانه کسب هستند و این می تواند یک نقطه ضعف بزرگ در این زمینه باشد. فعالان حوزه تجارت الکترونیک می گویند که صرفه جویی در زمان و وقت، به دست آوردن قیمت های مناسب تر، تنوع بیشتر، کسب اطلاعات کامل در مورد محصولات و وجود امکان مقایسه کالاها با هم، دسترسی به بازار و امکانات موجود در شهرهای بزرگ تر از نقاط دور کشور و همچنین کاهش مواردی نظیر ترافیک و آلودگی هوا، همه از جمله مزایای بی شمار فروشگاه های اینترنتی هستند. اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود و مواردی نظیر فعالیت نا مناسب و خدمات دهی نامطلوب برخی از این فروشگاه های الکترونیک باعث شده است تا فضای کسب و کار اینترنتی در کشور نا امن به نظر برسد. این که مدیران این فروشگاه ها این سبک از کار را بسیار آسان و ساده می بینند باعث می شود که با دست پایین گرفتن مشکلات، نتوانند به خوبی از پس کار برآیند و این ماجرا باعث زیان بسیاری از صاحبان فروشگاه های اینترنتی خواهد شد. در حال حاضر بیش از هزار فروشگاه اینترنتی در کشور وجود دارد اما تنها تعداد بسیار محدودی از آن هاست که معتبر هستند. یکی از مدیران این فروشگاه ها اعتقاد دارد که دیدگاه راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی کار بسیار ساده و کم هزینه ای در کشور ماست و همین ماجرا باعث شده که تعداد زیادی از کاربران اینترنتی تصمیم به راه اندازی یک فروشگاه مجازی بگیرند. اما عدم تبحر در کار و وجود برخی از مشکلات برای خریداران باعث شده است که آن ها دچار ضرر زیادی شده و به دلیل نبود ارائه خدمات مناسب به مشتری ها، یک بی اعتمادی و احساس عدم اطمینان را در میان مردم نسبت به فروشگاه های اینترنتی ایجاد کنند. با ورود شرکت های بزرگ تر به این حوزه، شاید بسیاری از مشکلات به مرور زمان برطرف شود اما زمانی که یک نام تجاری یا برند بر اساس خدمات رسانی یا سرویس دهی مناسبی که به مشتریان دارد، در ذهن آن ها ماندگار شود، می توان گفت که فروشگاه های اینترنتی به موفقیت لازم در این حوزه دست پیدا کرده اند.
با وجود این که گفتیم تعداد فروشگاه های اینترنتی در کشور بسیار زیاد است، اما آمار خریداران از این فروشگاه ها در حد قابل توجهی نیست. در حال حاضر تنها حدود 2 تا 3 درصد و در حالت بسیار خوش بینانه چیزی بین 5 تا 10 درصد از مردم با موضوعی نظیر خرید اینترنتی و یا ورود به فروشگاه های اینترنتی و خرید از آن ها آشنایی دارند. به دلیل این که این پدیده در کشور ما یک پدیده نوظهور به نظر می آید و بسیاری از مردم با آن به اندازه کافی آشنایی ندارند، استقبال گسترده ای هم از این مورد تا به حال صورت نگرفته است. اما همان گونه که گفتیم مشکل فقط به عدم آشنایی یا بی اطلاعی مردم مربوط نمی شود. در شرایطی که بسیاری از سرویس دهندگان یا فروشگاه های اینترنتی کار خودشان را به صورتی کاملا اشتباه انجام می دهند، باعث ایجاد دلزدگی در همان تعداد محدود خریدارانی که در حال حاضر این روند را تست کرده اند، می شوند. اما با تمامی این اوصاف باید گفت که وجود چیزی با عنوان نماد اعتماد الکترونیکی، یک نقطه قوت بسیار مهم در این راستا به نظر می رسد زیرا همین که مهر تایید یک سازمان رسمی به روند فعالیت یک فروشگاه اینترنتی، زده شود، باعث خواهد شد که مردم هم خود به خود به سمت آن تمایل پیدا کنند. باید به آینده امیدوار باشیم و با این دید به این ماجرا نگاه کنیم که همان گونه که استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک در چند سال گذشته برای مردم بسیار نامانوس بود می بینیم که در حال حاضر به یک امر بسیار عادی و طبیعی تبدیل شده است به گونه ای که دیگر مردم حاضر نیستند به بانک مراجعه کنند و بسیاری از کارهای خود را به صورت اینترنتی انجام می دهند. اگر کمی بخواهیم خوش بین باشیم باید بگوییم که همین روند در مورد فروشگاه های اینترنتی هم طی خواهد شد و این همان راهی است که کشورهای پیشرفته جهان، سال ها قبل آن را طی کرده اند و چرا ما نتوانیم از پس آن برآییم؟. البته باید نکاتی را هم مد نظر قرار داد از جمله این که ورود به این بخش باید مشابه ورود به بخش های دیگر اقتصادی بوده و با مطالعه و ارزیابی کامل در این وادی قدم گذاشته شود. مردم هم باید در هنگام خرید از یک فروشگاه اینترنتی توجه داشته باشند که فروشگاه مورد نظرشان مورد تایید چه سازمان یا چه مراکزی است و آیا مجوز مورد نیاز برای فعالیت را دریافت کرده است؟ آیا نماد اعتماد الکترونیکی دارد؟ تا بتوانند با اطمینان بیشتری خرید کنند.
چندین سال است که بحث فروشگاه های اینترنتی داغ شده است و با گذشت مدتی، این بازار نه تنها کوچک نشده بلکه آمار فروش اینترنتی هر ساله در حال افزایش است. در این مطلب ابتدا به ارائه آمار و توضیحاتی در مورد بازار فروش اینترنتی در ایران و سپس به موضوع ساخت فروشگاه های اینترنتی می پردازیم.
چندین سال است که بحث فروشگاه های اینترنتی داغ شده است و با گذشت مدتی، این بازار نه تنها کوچک نشده بلکه آمار فروش اینترنتی هر ساله در حال افزایش است. در این مطلب ابتدا به ارائه آمار و توضیحاتی در مورد بازار فروش اینترنتی در ایران و سپس به موضوع ساخت فروشگاه های اینترنتی می پردازیم.
طبق آمار رسمی اعلام شده سال 94 توسط انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی اشتیاق به خرید اینترنتی در ایران 60 درصد رشد داشت. با انتشار این آمار و آمارهای مشابه از منابع معتبر در سال های گذشته، تقاضا برای ساخت فروشگاه اینترنتی نیز افزایش فراوانی داشته است. در طول سال های اخیر کسب و کارهای کوچک و بزرگ برای ساخت فروشگاه اینترنتی اقدامات زیادی را انجام داده اند که تعدادی از آن ها با شکست و تعدادی دیگر رشد قابل چشمگیری داشته اند. مانند سایت دیجی کالا
اگر یک جستجوی ساده در فضای اینترنت داشته باشید متوجه می شوید که تنها در سال 96 فروشگاه های اینترنتی در حدود 70 هزار میلیارد درآمد داشته اند. این مبلغ به هیچ وجه مبلغ کمی نیست و نشان دهنده ی این موضوع است که فضای زیادی برای فعالیت در این بازار فوق العاده بزرگ وجود دارد. این فضا تنها مربوط به فروشگاه های عمومی نیست و فروشگاه های خصوصی نیز از این ظرفیت می توانند استفاده کنند.
از انحصار در فروشگاه اینترنتی نترسید!
فروشگاه های اینترنتی که در بازار ایران در حال فعالیت هستند به صورت فروش عمده و یا خرده فروشی به فعالیت می پردازند. اما چیزی که بیش از این موضوع دارای اهمیت است این است که این فروشگاه ها در دو دسته ی فروشگاه های تخصصی و عمومی فعالیت می کنند. فروشگاه های تخصصی به فروشگاه هایی گفته می شود که به فروش دسته ای خاص از محصولات می پردازند و فروشگاه های عمومی نیز فروشگاه هایی هستند که در زمینه فروش محصولات متنوعی فعالیت می کنند.
با وجود فروشگاه های اینترنتی بزرگی که در حال حاضر در دسته فروشگاه های عمومی در حال فعالیت هستند، بسیاری از افراد تصور می کنند که بازار فروش اینترنتی یک بازار اشباع شده است و دیگر امکان موفقیت در این بازار وجود ندارد؛ این یک باور کاملا اشتباه است.
همانطور توضیح داده شد بازار فروش اینترنتی در ایران نه تنها به طرز شگفت انگیزی گسترده بلکه به شدت در حال رشد است و با توجه به افزایش فعالیت فروشگاه ها در این بازار، حجم بازار نیز در حال افزایش است. مانند سایت های رقابتی دیوار و شیپور
علاوه بر این، کارشناسان حوزه کسب و کارهای اینترنتی معتقدند که اکنون بهترین زمان برای ساخت فروشگاه اینترنتی تخصصی است. فروشگاه هایی که به طور خاص در دسته بندی مشخصی از محصولات (برای مثال فروش سیسمونی نوزاد و راهنمای بارداری و بچه داری، پوشاک ورزشی، فروش قطعات خاص) فعالیت می کنند. ایجاد فروشگاه های اینترنتی تخصصی نه تنها امکان فعالیت متمرکزتر و قدرتمندتر را برای شما فراهم می کند، بلکه از نظر استراتژی های بازاریابی و سئو وبسایت برای موتورهای جستجو (SEO) نیز شانس بیشتری برای موفقیت در انتظار شماست.
روش های ساخت فروشگاه اینترنتی
بهترین روش ساخت فروشگاه اینترنتی
معیارهای یک فروشگاه ساز حرفه ای
امکانات فروشگاه ساز حرفه ای وب داران
امکانات این فروشگاه ساز کاملا کاربردی هستند و در صورتی که نیاز به امکانات بیشتری داشته باشید، می توانید با کمترین هزینه، نسبت به ایجاد امکان مورد نظر به پشتیبانی سایت درخواست دهید.
برخی از مهمترین امکانات این فروشگاه عبارتند از:
نقد و بررسی کالا توسط کاربران
ساخت اپلیکیشن فروشگاهی
تولید کد ها تخفیف و ایجاد لندینگ پیج
اطالعات اماری از میزان فروش در شهر های مختلف
سیستم انبار و تغییر سریع قیمت های کالا
امکان درج محصول با قابلیت چند قیمته
امکان فروش فایل و خدمات
وبلاگ مناسب و بهینه سازی شده برای موتور جستجو
راهنمای کار با فروشگاه ساز و فروشگاه
پنل مدیریت فروشگاه فارسی
امکان ایجاد و مدیریت صفحات جدید
سئوی فروشگاه ساز وب داران
با توجه به اینکه سئو (بهینه سازی برای موتورهای جستجو) یکی از مهمترین کانال های بازاریابی و جذب مشتری برای فروشگاه های اینترنتی است، بهینه بودن وبسایت از نظر فنی، ویژگی مثبتی است که می تواند یک فروشگاه ساز آنلاین را به یک فروشگاه ساز حرفه ای و کاربردی تبدیل کند.
سئو فروشگاه اینترنتی می تواند کسب و کار راه اندازی شده را به چشمگیری با رشد اقتصادی همراه کند. خوشبختانه وب داران از نظر سئو کاملا بهینه و مناسب است و نیازی به نگرانی از بابت بحث سئوی فنی (Offpage) در این فروشگاه ساز نخواهید داشت. با توجه به مشکلاتی که فروشگاه سازهای آنلاین مختلف در مباحث فنی به آن مبتلا هستند، وجود یک فروشگاه ساز حرفه ای که مورد تایید بسیاری از فعالان و صاحب نظران حوزه وب باشد، باعث می شود افرادی که قصد راه اندازی یک کسب و کار کوچک یا متوسط با هزینه ای کم را دارند، بتوانند با انتخاب منطقی و معقولی رو به رو باشند و مسیر پیشرفت کسب و کار خود را مشاهده کنند.
با گسترش روزافزون و فراگیر شدن اینترنت و تکنولوژی، نیاز اساسی همه ی حرفه ها و مشاغل مختلف به طراحی سایت تهران احساس می شود و به وضوح می توان تاثیرات مثبت طراحی سایت را بر روند رشد مشاغل مشاهده نمود بنابراین صنعت طراحی سایت روزانه مشتری ها و متقاضیان بسیار زیادی را به خود جذب می کند.
یکی از مهترین عوامل موفقیت یک کسب و کار اینترنتی مانند نی نی سایت شرکت طراح سایت آن است چرا که ارائه خدمات و تکنیکهای روز در این حوزه بسیار متغیر و در حال توسعه است و مسلمأ شرکتهای طراح سایت یکه سابقه کمی در این حوزه داشته باشند نمیتوانند متناسب با رشد علمی این کار در دنیا خود را بهینه نمایند و عامل بسیار مهم دیگر، خدمات پشتیبانی ارائه شده از شرکت طراحی سایت است چرا که یک سایت ویا پرتال موفق پس از بارگذاری اولیه و جذب مخاطب معایب خود را نشان میدهد و حکمأ می بایست شرکت طراحی سایت آنها را برطرف نماید به طور مثال : webdaran که مسلمأ در صورت عدم وجود واحد پشتیبانی مستقل از جانب ایشان و یا عدم تضمین به حضور و فعالیت ایشان، کل زحمات بازاریابی و سئو انجام شده برای سایت از بین خواهد رفت !
تأدییه و مجوز فعالیت شرکت های طراحی سایت توسط شورای عالی انفورماتیک صادر و گرید بندی می شود – این شورا که زیر نظر نهاد ریاست جمهوری می باشد پس از آنالیز کامل رزمه و بررسی مدارک تحصیلی و بیمه ای پرسنل شرکت طراحی سایت به آنها از 1 تا 7 رتبه میدهد که 1 بهترین رتبه و 7 ضعیف ترین رتبه می باشد !
در گذشته دید صاحبان کسبوکار نسبت به طراحی سایت، کاملا سنتی بود و طراحی سایت را مانند یک کالای لوکس میدیدند و تصوری که از سایت داشتند یک کاتالوگ آنلاین بود بنابراین بازاریابی دیجیتال و بر بستر وب و با لحاظ کردن سئو و بهینهسازی وب موضوعیتی نداشت. اما امروزه طراحی سایت رکنی مهم در بازاریابی است.
در واقع شرکتهایی که میخواستند سایت داشته باشند، این کار را نه به خاطر مزایایی که داشتن سایت دارد، بلکه به این دلیل که یک کالای لوکس به اسم سایت داشته باشند، میخواستند. آنها برنامهای برای بیشتر دیده شدن محصولات خود یا بازاریابی بر بستر اینترنت در دستور کار خود قرار نمیدادند و هیچ اطلاعاتی هم در زمینه سئو و بهینه سازی سایت نداشتند.
به مرور زمان، دید جامعه تغییر پیدا کرد و مدیران شرکتها، سایت را دیگر یک کالای لوکس نمیدیدند و علاقه بیشتری برای حضور جدیتر در این حوزه از خود نشان دادند. افراد به سئو علاقه پیدا کردند و حتی بسیاری از کسبوکارهای سنتی به سمت سئو و طراحی سایت حرکت کردند، اما دیدی که نسبت به این موضوع داشتند هنوز کامل نشده بود و سایت را به صورت یک پروژه که از نقطه ای شروع شده و در نقطهای دیگر پایان مییابد میدیدند و برنامهای برای تولید محتوا و به روزرسانی سایت نداشتند. به همین دلیل مسئول تولید محتوا، کارشناس سئو، مدیر سایت و بازاریاب دیجیتال در چنین شرکتهایی جایگاهی نداشت و اصولا چنین مشاغلی در ایران تعریف نشده بود!
سئوکار کسی است که نیازهای مخاطب را میشناسد، اهداف کسب و کار و منابع آن را میشناسد و براساس منابعی که در اختیار دارد و وضعیت رقبا، استراتژی بهینه برای پیروزی در این رقابت را طراحی میکند.
در سالهای اخیر، شاهد این موضوع هستیم که اکثر شرکتها دیگر وب سایت را یک کالای لوکس و تجملی نمیبینند، بلکه برای آن برنامهریزی دارند ( مانند دیجی کالا ) و حداقل یک نفریا یک دپارتمان به عنوان مدیر وب سایت در تیم خود دارند که ممکن است همزمان کارهای تولید محتوا و سئو را نیز انجام دهد. از سوی دیگر دیدگاه دراز مدتتری نسبت به قبل به این حوزه دارند.
واقعیت این است که وب سایت شرکت، میتواند دفتر یک مجموعه در بستر اینترنت باشد که 24 ساعت شبانهروز و هفت روز هفته باز است و میتواند به کاربران خدمات آنلاین ارائه دهد. همچنین با استفاده از تکنیکهای بازاریابی محتوایی با هزینهای بسیار کمتر از روشهای تبلیغات سنتی، میتوان فروش بسیار بالایی برای سایت ایجاد کرد.
وب سایت یک موجود زنده است، باید او را با محتوای جدید تغذیه کرد، تعامل با مشتریان و تحلیل فرآیندهای سایت میتواند باعث رشد آن در بستر اینترنت شود. نیازهای شما و جامعه در حال تغییر است و اگر به وب سایت خود توجه نکنید در طول زمان از بین میرود و خواهد مرد. بنابراین طراحی سایت یک پروژه نیست که نقطه شروع و پایان داشته باشد، بلکه شرکتی که سایت طراحی میکند، باید بتواند در درازمدت شما را پشتیبانی کند و در کنار شما باشد.
در زمان حال دیگر تمامی کارهای مهم اداری و شرکت های اداری معتبر مانند آموزش و پرورش ، دانشگاه سراسری یا دانشگاه آزاد ، موسسات آموزشی مانند قلم چی و غیره دارای سایت هستند.
یکی از مشکلاتی که در تعامل مشتریان و شرکتهای طراحی سایت باعث سو تفاهم میشود همین موضوع است، برخی از مشتریان این تصور را دارند که شرکت طراحی سایت باید تا ابد آنها را بدون دریافت هزینه پشتیبانی کند و شرکتهای طراحی سایت نیز بعضا میخواهند پروژه را به اتمام برسانند و به سراغ پروژه جدید بروند و همین موضوع برای هر دو طرف مشکل ایجاد خواهد کرد.
از طرف دیگر، در حال حاضر بسیاری از مدیران سایتها تمرکز خود را بر روی افزایش ورودی سایت از طریق گوگل یا تبلیغات گوگلی گذاشتهاند و توجه زیادی به بهبود فرآیندها و همچنین بهبود تجربه کاربران بر روی سایت نمیکنند. همین موضوع باعث میشود که بسیار کمتر از پتانسیلی که دارند نتیجه بگیرند. باید به این نکته دقت کرد که سیستمهای مدیریت محتوا، براساس نیاز یک کسبو کار باید انتخاب شوند و وجود افرادی به عنوان مشاور و تحلیلگر در کنار شرکتهایی که قصد ورود به بازار اینترنت را دارند، به بهبود روند کاری آنها کمک زیادی خواهد کرد.
استفاده از تجربه سایت های خارجی معتبری مانند بک لینکو و ... نیز به دوستان مشتاق پیشنهاد می شود.
معمولا یافتن شرکتی که همه فاکتورهای حرفهای و اصولی طراحی سایت مثل سئو سایت و استانداردهای برنامه نویسی را رعایت کند، کاری پیچیده و سخت است. برای سفارش پروژه طراحی سایت یکی از شرکتهای باسابقه و موفق این حوزه وب داران است که خیال کسب و کارها را از همه جنبههای طراحی سایت راحت میکند. و در بالا به این سایت معتبر لینک داده شده است.