طراحی سایت تهران | سئو سایت | طراحی سایت

با توجه به افزایش نیاز به بازارهای دیجیتالی طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت از اولین اصول لازم برای رسیدن به این مهم می باشد. سئو و طراحی سایت وب داران با داشتن کادری حرفه ای این اصول را می شناسد و متناسب با نیاز شما ، بهترین ها را به شما ارائه می دهد.

طراحی سایت تهران | سئو سایت | طراحی سایت

با توجه به افزایش نیاز به بازارهای دیجیتالی طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت از اولین اصول لازم برای رسیدن به این مهم می باشد. سئو و طراحی سایت وب داران با داشتن کادری حرفه ای این اصول را می شناسد و متناسب با نیاز شما ، بهترین ها را به شما ارائه می دهد.

نحوه اتصال دامنه به هاست

مقدمه بر اتصال دامنه به هاست

در این مقاله قصد داریم نحوه متصل کردن دامنه به هاست را مورد بررسی قرار دهیم ، اگر قصد راه اندازی یک سایت را دارید ، قبل از اینکه وارد مرحله طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت شوید باید دو مرحله را انجام دهید ، اول خرید هاست ، سپس خرید دامنه ، بعد از این دو مرحله سایت شما آماده مراحل بعدی می شود ، برای اینکه سایت شما در فضای اینترنت نمایش داده شود باید دامنه را به هاست متصل کنید تا وقتی که کاربران نام دامنه سایت را در مرورگر خود وارد می کنند ، به سمت سرور هاست سایت هدایت شوند و بتوانند محتوای سایت را ببینند ، در غیر این صورت کاربران باید آدرس IP شما را که مقداری عددی است و به خاطر سپردن آن بسیار دشوار است را وارد کنند.
در اصل DNS یک تکنولوژی قدرتمند است که نام دامنه را به آدرس IP تبدیل می کند ، نحوه کار DNS به این صورت است که وقتی شما در مرورگر خود آدرس دامنه را وارد می کنید ، این آدرس توسط سرور DNS به صورت خودکار تبدیل به آدرس IP می شود ، برای مثال وقتی که شما آدرس سایت webdaran.com را در مرورگر خود وارد می کنید ، داخل سایت می شوید و این در حالی است که نام این دامنه توسط سرور DNS به طور خودکار به IP شماره ۱۲۵٫۲۵٫۲۵۶٫۵۶ تبدیل می شود ، این عمل باعث می شود کاربران نیازی به خاطر سپردن اعداد پیچیده و طولانی را نداشته باشند.

برای متصل کردن دامنه به هاست باید DNS دامنه را روی DNS هاست تنظیم کنید ، شما می توانید از طریق name server ، دامنه را به هاست متصل کنید.

مراحل اتصال دامنه به هاست

در مرحله اول وقتی هاست را خریداری می کنید ، یک ایمیل برای شما ارسال می شود که حاوی name server است ، سپس باید وارد پنل مدیریتی دامنه خود شوید و name server را در بخش DNS وارد کنید ، برای این کار اگر پسوند دامنه شما .ir باشد ، باید از طریق سایت nic.ir وارد پنل مدیریتی خود شوید و این مراحل را انجام دهید ، اگر پسوند دامنه شما .com یا .net یا .org و…. است ، یک لینک به ایمیل شما ارسال می شود که از طریق آن می توانید وارد پنل مدیریتی خود شوید و تنظیمات را انجام دهید ، اما اگر برای شما ایمیل ارسال نشد ، باید به سایتی که از طریق آن دامنه را خریداری کرده اید بروید و وارد حساب کاربری خود شوید و سپس وارد پنل مدیریتی خود شوید ، بعد از اینکه name server را در DNS وارد کردید یعنی DNS روی هاست تنظیم شده است ، حالا برای اینکه دامنه را به هاست متصل کنید ، باید وارد سرور هاست خود شوید ، برای این کار کافی است در آخر آدرس دامنه سایت cpanel/ را اضافه کنید تا وارد سرور هاست شوید ، سپس به کنترل پنل هاست بروید و روی گزینه parked domains کلیک کنید ، سپس نام دامنه را در کادر وارد کنید و روی گزینه add کلیک کنید ، حالا دامنه شما به هاست متصل شد ، اگر تمام مراحل را به درستی انجام داده باشید ، با وارد کردن آدرس دامنه سایت در مرورگر خود ، وارد سایت خواهید شد و از این به بعد می توانید وارد مراحل بعدی طراحی سایت خود شوید.

باید به این نکته توجه کنید که اگر پسوند دامنه شما .ir است پس از ۱۲ تا ۴۸ ساعت اقدام به این کار کنید ، و همچنین این زمان برای پسوند های دیگر ۵ الی ۶ ساعت است ، چون این زمان هایی که گفتیم طول می کشد تا در DNS سرورهای دنیا ثبت شود.

جمع بندی نحوه اتصال دامنه به هاست

یکی از مهم ترین مراحل طراحی سایت خرید هاست مناسب و همچنین خرید دامنه مناسب است ، هاست اساس و زیر ساخت سایت شما به حساب می آید و همین طور سرعت سایت شما تا حد زیادی به هاست وابسته است ، پس باید در خرید آن دقت کنید ، اگر در این زمینه اطلاعات کافی را ندارید به شما پیشنهاد می کنم که حتما مقاله ویژگی های یک هاست خوب چیست را مطالعه کنید ، و همچنین انتخاب دامنه مناسب هم یکی از مهم ترین مراحل طراحی سایت به شمار می رود ، انتخاب نام مناسب و کاربر پسند برای دامنه می تواند روی سئو سایت شما تاثیر زیادی داشته باشد ، در این زمینه هم پیشنهاد می کنم برای اطلاعات بیشتر مقاله نکات اساسی برای انتخاب دامنه مناسب را مطالعه کنید.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. برای اطلاعات بیشتر به سایت وب داران رجوع کنید.


چگونه فروشگاه های اینترنتی مجوز می گیرند؟

خرید اینترنتی مقوله ای است که در عرض چند سال اخیر به صورت آهسته و تدریجی جای خود را در میان کاربران حرفه ای ایرانی باز کرده است. مسلما با مشکلاتی که به خاطر قطعی و وصلی اینترنت یا سرعت کند آن همیشه در ایران وجود داشته است، هیچ گاه مردم ایران نتوانسته اند به صورت کامل به سیستم های خرید از فروشگاه های اینترنتی اطمینان داشته باشند. گذشته از مشکل اینترنت، بحث امنیت هم همیشه مطرح بوده است و بسیاری از افراد از این ماجرا واهمه داشته اند که مبادا اطلاعات مربوط به کارت بانکی آن ها توسط یک درگاه نامطمئن پرداخت الکترونیک، فاش شده و دست افراد نا اهل بیفتد. با تمامی این مشکلات باز هم افرادی بوده اند که به سراغ این نوع از خریدها رفته و باعث ایجاد رونق در فروشگاه های اینترنتی شده‌اند مانند دیجی کالا ، بامیلو ، نی نی سایت ، دیجی استایل و ... به گونه ای که امروزه شاهد آن هستیم که تعداد این فروشگاه ها که یک کسب و کار الکترونیکی رسمی برای خود دست و پا کرده اند در مقایسه با گذشته بسیار بیشتر شده است. در سال های اخیر طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی روبه افزایش بوده است. البته پیشنهاد می شود از پاپ آپ در مدت مسیر کار خود استفاده کنید.
به دلیل همین استقبال کاربران و فعالان این عرصه بوده که مدیران کشور سعی بر این داشتند به گونه ای رسمیت بیشتری به این دسته از کسب و کارها ببخشند و در کنار آن باعث ایجاد امنیت بیشتری در فضای کسب و کار الکترونیک کشور شوند. حتما تا به حال نام (نماد الکترونیکی) یا (ای نماد) به گوش شما هم خورده است. در حال حاضر اگر شما تصمیم داشته باشید که کار اینترنتی برای خود به راه بیندازید و خرید و فروشی را از طریق این بستر انجام دهید باید یک تاییدیه داشته باشید. نماد اعتماد الکترونیکی در حقیقت یک اعتبار یا نشانه است که از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی کشور که وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران است به عنوان یک تاییدیه یا مجوز به فروشگاه های اینترنتی داده می شود. هر فروشگاهی که صاحب نماد الکترونیکی باشد به طور حتم می تواند مشتریان بیشتری را به خود جلب کند زیرا با وجود این نماد مردم هم آسان تر می توانند به آن فروشگاه اعتماد داشته باشند. به این ترتیب حداقل این طرز فکر وجود خواهد داشت که روند فعالیتی این وب سایت و مشخصات مالک آن یک بار توسط یک سازمان رسمی مورد بررسی قرار گرفته است و اگر قرار به انجام یک اقدام خلاف وجود داشته باشد، کار برای پیگیری رسمی بسیار آسان تر خواهد بود. این ها را گفتیم تا بدانید که روند انجام کار اینترنتی یا به راه اندازی یک کسب و کار الکترونیک در ایران به صورت کلی با سال های قبل تفاوت پیدا کرده است. در حال حاضر تعداد افرادی که این دسته از کسب و کارها را جدی می‌گیرند بسیار بیشتر از گذشته شده است و گذشته از این مورد، مردم هم تمایل بیشتری پیدا کرده اند که بسیاری از کارهای خود را از طریق بستر آنلاین انجام داده و در کوچه و خیابان سرگردان نشوند. تعداد فعالان این عرصه هم به نسبت بیشتر شده است و شاید شما همین امروز یکی از افرادی باشید که یک ایده نوین به ذهنتان برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی می رسد. باید بدانید که برای گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی که به نوعی مجوز فعالیت و کار شماست، به چه ترتیبی باید وارد عمل شوید. در موضوع ویژه این هفته شما را بیشتر با مباحث مربوط به نماد الکترونیکی آشنا خواهیم کرد.
همان طوری که گفتیم در حال حاضر برای فعالیت یک سایت تجاری در کشور و راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی، لازم است که بر نحوه فعالیت این دسته از پایگاه ها به صورت کامل نظارت شود تا اگر اشتباهی از جانب آن ها رخ داد، امکان پیگیری به آسانی وجود داشته باشد. تا قبل از این به دلیل ثبت نشدن پایگاه های الکترونیکی تجاری و فروشگاه های مجازی در کشور و نداشتن مجوز این وب سایت ها از طرف ارگان های رسمی، هیچ آمار دقیقی از میزان و نحوه تخلفات و اشتباهات صورت گرفته در فضای اینترنت خرید و فروش کشور وجود نداشت. به همین دلیل هم مسئولان و مدیران آگاه برای بالا بردن امنیت فضای تجارت مجازی، به پایگاه هایی که قصد فعالیت در این زمینه را دارند نماد اعتماد و پروانه کسب ارائه می کنند. در مورد این نماد باید بدانید که در حال حاضر نمادها به دو گونه مختلف هستند. در دسته اول نماد دائم یک ستاره قرار می گیرد. البته تا سال گذشته یک نوع نماد دیگر با نام نماد موقت هم وجود داشت که پس از آن این سبک از نماد به نماد دائم یک ستاره تبدیل می شد. در حال حاضر برای گرفتن نماد دائم یک فرآیند جداگانه در جریان خواهد بود که بر اساس آن پروسه بررسی فروشگاه شما جهت دریافت نماد دائم آغاز خواهد شد. اگر تمایل دارید که این نماد را داشته باشید باید بدانید که گرفتن نماد دائم نیاز دارد که مجموعه ای از معیارها بررسی شود و در این مرحله کار شما بسیار مشکل خواهد بود. در مرحله دوم هم نمادی با عنوان نماد دائم دو ستاره قرار می گیرد. اگر بخواهیم این نماد را با نماد مرحله قبل مقایسه کنیم، باید بگوییم که فرآیند اعطای نماد دائم دو ستاره از نظر بررسی معیارها دقیقا مشابه و مطابق با نماد اعتماد تک ستاره است. اما تنها تفاوتی که در این میان دیده می شود این است که برای دریافت نماد دائم دو ستاره فروشگاه شما الزام دارد که گواهی امنیت SSL را در وب سایت فروشگاه نصب داشته باشد. اگر شما تصمیم به راه اندازی یک کسب و کار الکترونیکی دارید باید بعد از انجام اقدامات و مراحل اولیه و رعایت کردن پیش نیازها، به فکر گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی باشید، برای گرفتن این نماد می توانید به سایت نماد اعتماد وارد شده و برای ثبت نام اقدام کنید. اگر برای گرفتن نماد اعتماد دائم دو ستاره تمایل دارید باید به منظور مبادله امن اطلاعات بین کاربران و سامانه، از درگاه امن SSL برای مبادله اطلاعات استفاده کنید و برای دریافت گواهی امنیت SSL هم اقدام کنید.
 چرا نماد باعث ایجاد اعتماد می شود؟

مسلما یکی از مهم ترین عوامل توسعه تجارت الکترونیک همین است که اعتماد و اطمینان کافی در میان کاربران خدمات الکترونیکی وجود داشته باشد. اگر یک خریدار بخواهد به کسب و کارهای اینترنتی اعتماد پیدا کند، باید خیالش از چند مورد راحت باشد. اول این که مالک کسب و کار شناسایی و امکان مراجعه به آن در صورت بروز اشکال وجود داشته باشد. دوم این که بداند اطلاعات کالاها یا خدمات ارائه شده در وب سایت کامل و صحیح هستند و این که یک گارانتی معتبر و ارائه خدمات پس از فروش وجود دارد. مواردی مانند واضح بودن روند برگرداندن یا تعویض کالا و پس گرفتن پول، محفوظ ماندن اطلاعات شخصی و مالی خریداران و در نهایت وجود امنیت کافی وب سایت برای انجام تراکنش های مالی باعث می شود که تایید یک موسسه و مرکز ملی اعتماد ضروری به نظر برسد. به این ترتیب اگر تمامی این موارد توسط یک موسسه ملی مورد تایید قرار بگیرد، مردم می توانند با خیالی آسوده از فروشگاه های اینترنتی خرید کنند. مطالعات و تحقیقاتی که تا به امروز انجام شده، نشان دهنده این امر است که اگر کسب و کار اینترنتی توسط یک موسسه یا مرکز ثالث معتبری مورد تایید قرار بگیرد، بیشترین تاثیرگذاری را در مراجعه و اعتماد خریداران به کسب و کار اینترنتی خواهد داشت. در چنین حالتی خریدار احساس امنیت کامل دارد و حتی اگر از اطلاعات شخصی او سوءاستفاده شود، باز هم می تواند برای شکایت از طریق مراجع قانونی به آسانی اقدام کند. در ایران هم که این کار به عهده مرکز توسعه تجارت الکترونیکی است تا مسئولیت ایجاد زیر ساخت های امنیت و اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کارهای اینترنتی را به عهده بگیرد. هدف اصلی از اعطای این نماد به دست آوردن اعتماد مردم و قانونمند کردن فعالیت کارهایی است که به صورت اینترنتی انجام می شود. باید بدانید که نماد اعتماد الکترونیکی به صورت یک علامت در بالای سایت هایی قرار خواهد گرفت که از نظر قانونی فعالیت آن ها مورد تایید قرار گرفته است. مسلما سازمان دهی سایت های تجاری کشور یک گام بسیار موثر و کارآمد برای ایجاد فضای تجارت الکترونیک در کشور خواهد بود. خریداران هم باید با جست وجو در فهرست وب سایت های موردتایید، از صحت ( نماد اعتماد الکترونیکی) که در بالای سایت ها می بینند، اطمینان حاصل کنند زیرا این امکان هم وجود دارد که متخلفانی این نماد را به صورت جعلی در وب سایت خود قرار دهند تا بتوانند اعتماد خریداران را به سمت خود جلب کنند اما باید بدانید که این نماد قابل کلیک خواهد بود و بعد از کلیک روی آن صفحه ای برای شما باز می شود، که شناسنامه نماد اعتماد الکترونیکی فروشگاه را به شما نشان خواهد داد.

چرا رشد فروشگاه های اینترنتی کند است؟

فرض کنید همین الان با توجه به حرف هایی که زدیم تصمیم بر این می گیرید که یکی از کالاهای مورد نیازتان را از طریق یک فروشگاه اینترنتی خریداری کنید. اگر نام کالایی که مد نظرتان است را در موتور جست وجوی خود تایپ کرده و بخواهید به دنبال یک فروشگاه مناسب برای خرید خود بگردید، با انواع و اقسام فروشگاه های اینترنتی مواجه خواهید شد که به هیچ عنوان معلوم نیست کدام یکی از این فروشگاه ها به دیگری برتری دارد. با این اوصاف ممکن است که در میان انبوه این فروشگاه های اینترنتی، گیج شده و نتوانید که سایتی را انتخاب کنید و شاید از خرید خود کاملا پشیمان شوید. بر اساس آماری که ارائه شده است، در حال حاضر بیش از 15 هزار وب سایت در کشور فعالیت دارند. مسلما افزایش فروشگاه های مختلف در میان وب سایت های موجود به نوعی باعث شده است که کاربران سردرگم شده و عطای خرید خود را به لقایش ببخشند. بعد از گذشت مدت زمان زیادی از مطرح شدن بحث گرفتن مجوز یا نماد اعتماد الکترونیکی تعداد کمی از فروشگاه های اینترنتی برای دریافت نماد الکترونیکی، اقدام کردند و سخت‌گیری‌هایی هم که در راستای اعطای این نماد وجود داشت باعث شد که اوضاع نا به سامان فروشگاه ها همچنان به همین حالت باقی بماند. بسیاری از افرادی که برای گرفتن این نماد اقدام کرده اند اعتقاد دارند که پیچیده بودن مراحل و کند پیش رفتن روال کاری در این زمینه باعث شده است که بسیاری از فروشگاه ها قید گرفتن این نماد را بزنند. از طرف دیگر فعالیت فروشگاه های اینترنتی بدون داشتن مجوز، قانونی نیست و اگر مشکلی در این زمینه به وجود آید، خریدار و فروشنده مقصر هستند و امکان انجام شکایت و پیگیری مشکل وجود نخواهد داشت. کارشناسان اینترنتی اعتقاد دارند که به دلیل این که فعالان فروشگاه های اینترنتی بعد از دریافت نماد اعتماد به گرفتن پروانه تمایلی ندارند باعث شده است که این دسته از فروشگاه ها نتوانند رشد خوبی داشته باشند. مسلما هر چه تعداد فعالان اصلی فروشگاه های اینترنتی معتبر بیشتر باشد، اعتماد مردم هم به این گروه بیشتر شده و استقبال آن ها از خریدهای اینترنتی افزایش پیدا خواهد کرد. متاسفانه بسیاری از فعالان این بازار فکر می کنند که تنها گرفتن نماد الکترونیک کافی است و بعد از طی کردن این مرحله کسب و کار پر رونقی خواهند داشت. مسلما اگر فرآیند دریافت مجوز برای فروشگاه های اینترنتی، یک پروسه ساده داشته باشد، با توجه به این که قشر جوان کشور ما خلاقیت زیادی دارند، این افراد وسوسه خواهند شد که یک وب سایت فروش آنلاین در زمینه های مختلف به راه اندازند. اما باید این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که این مدیریت یک فروشگاه آنلاین است که موجب رشد یا شکست خوردن آن فروشگاه ها خواهد شد. مشکل مدیریتی در کشور ما همیشه وجود داشته است و در حال حاضر تعداد فروشگاه های مجازی که با یک مدیریت موفق توانسته اند جای بسیار خوبی را در میان کاربران و مردم باز کنند و اعتماد آن ها را به درستی جلب کرده و فروش بالایی داشته باشند، بسیار کم هستند. از گوگل و bing و msn و ... برای شناخت این فروشگاه ها کمک بگیرید.

راه فروشگاه‌های اینترنتی بدون نمادالکترونیکی ناهموار است

حقیقت تلخی که رابطه با قانون مند شدن فعالیت فروشگاه های اینترنتی وجود دارد این است که با وجود تمامی تلاش هایی که در این رابطه شده تا به فعالیت این دسته از فروشگاه های مجازی رسمیت بخشیده شود اما باز هم با این وجود هنوز تعداد زیادی از این فروشگاه ها هستند که به رسمیت نرسیده و تخلفاتی که در این عرصه دیده می شود، کم نیستند. از گوشه و کنار دائما این موضوع شنیده می شود که خریداران اینترنتی باید در این زمینه چشمی بینا و گوشی شنوا داشته به آسانی به هر فروشگاهی اعتماد نکنند و مسلما این مشکلات راه برای دیگر فعالان این عرصه ناهموار خواهد کرد. رشد فروشگاه های مجازی غیر معتبر باعث ایجاد بی اعتمادی نسبت به این بستر خواهد شد. فعالان حوزه فروشگاه های اینترنتی در حال حاضر با اشاره به رشد تعداد فروشگاه های مجازی و خرید و فروش های اینترنتی موجود کمی فضا و دید مردم نسبت به این فروشگاه ها تغییر پیدا کرده است اما باید بدانید که چیزی در حدود نیمی از این فروشگاه ها فاقد نماد الکترونیک و پروانه کسب هستند و این می تواند یک نقطه ضعف بزرگ در این زمینه باشد. فعالان حوزه تجارت الکترونیک می گویند که صرفه جویی در زمان و وقت، به دست آوردن قیمت های مناسب تر، تنوع بیشتر، کسب اطلاعات کامل در مورد محصولات و وجود امکان مقایسه کالاها با هم، دسترسی به بازار و امکانات موجود در شهرهای بزرگ تر از نقاط دور کشور و همچنین کاهش مواردی نظیر ترافیک و آلودگی هوا، همه از جمله مزایای بی شمار فروشگاه های اینترنتی هستند. اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود و مواردی نظیر فعالیت نا مناسب و خدمات دهی نامطلوب برخی از این فروشگاه های الکترونیک باعث شده است تا فضای کسب و کار اینترنتی در کشور نا امن به نظر برسد. این که مدیران این فروشگاه ها این سبک از کار را بسیار آسان و ساده می بینند باعث می شود که با دست پایین گرفتن مشکلات، نتوانند به خوبی از پس کار برآیند و این ماجرا باعث زیان بسیاری از صاحبان فروشگاه های اینترنتی خواهد شد. در حال حاضر بیش از هزار فروشگاه اینترنتی در کشور وجود دارد اما تنها تعداد بسیار محدودی از آن هاست که معتبر هستند. یکی از مدیران این فروشگاه ها اعتقاد دارد که دیدگاه راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی کار بسیار ساده و کم هزینه ای در کشور ماست و همین ماجرا باعث شده که تعداد زیادی از کاربران اینترنتی تصمیم به راه اندازی یک فروشگاه مجازی بگیرند. اما عدم تبحر در کار و وجود برخی از مشکلات برای خریداران باعث شده است که آن ها دچار ضرر زیادی شده و به دلیل نبود ارائه خدمات مناسب به مشتری ها، یک بی اعتمادی و احساس عدم اطمینان را در میان مردم نسبت به فروشگاه های اینترنتی ایجاد کنند. با ورود شرکت های بزرگ تر به این حوزه، شاید بسیاری از مشکلات به مرور زمان برطرف شود اما زمانی که یک نام تجاری یا برند بر اساس خدمات رسانی یا سرویس دهی مناسبی که به مشتریان دارد، در ذهن آن ها ماندگار شود، می توان گفت که فروشگاه های اینترنتی به موفقیت لازم در این حوزه دست پیدا کرده اند.

خریداران محدود هستند

با وجود این که گفتیم تعداد فروشگاه های اینترنتی در کشور بسیار زیاد است، اما آمار خریداران از این فروشگاه ها در حد قابل توجهی نیست. در حال حاضر تنها حدود 2 تا 3 درصد و در حالت بسیار خوش بینانه چیزی بین 5 تا 10 درصد از مردم با موضوعی نظیر خرید اینترنتی و یا ورود به فروشگاه های اینترنتی و خرید از آن ها آشنایی دارند. به دلیل این که این پدیده در کشور ما یک پدیده نوظهور به نظر می آید و بسیاری از مردم با آن به اندازه کافی آشنایی ندارند، استقبال گسترده ای هم از این مورد تا به حال صورت نگرفته است. اما همان گونه که گفتیم مشکل فقط به عدم آشنایی یا بی اطلاعی مردم مربوط نمی شود. در شرایطی که بسیاری از سرویس دهندگان یا فروشگاه های اینترنتی کار خودشان را به صورتی کاملا اشتباه انجام می دهند، باعث ایجاد دلزدگی در همان تعداد محدود خریدارانی که در حال حاضر این روند را تست کرده اند، می شوند. اما با تمامی این اوصاف باید گفت که وجود چیزی با عنوان نماد اعتماد الکترونیکی، یک نقطه قوت بسیار مهم در این راستا به نظر می رسد زیرا همین که مهر تایید یک سازمان رسمی به روند فعالیت یک فروشگاه اینترنتی، زده شود، باعث خواهد شد که مردم هم خود به خود به سمت آن تمایل پیدا کنند. باید به آینده امیدوار باشیم و با این دید به این ماجرا نگاه کنیم که همان گونه که استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک در چند سال گذشته برای مردم بسیار نامانوس بود می بینیم که در حال حاضر به یک امر بسیار عادی و طبیعی تبدیل شده است به گونه ای که دیگر مردم حاضر نیستند به بانک مراجعه کنند و بسیاری از کارهای خود را به صورت اینترنتی انجام می دهند. اگر کمی بخواهیم خوش بین باشیم باید بگوییم که همین روند در مورد فروشگاه های اینترنتی هم طی خواهد شد و این همان راهی است که کشورهای پیشرفته جهان، سال ها قبل آن را طی کرده اند و چرا ما نتوانیم از پس آن برآییم؟. البته باید نکاتی را هم مد نظر قرار داد از جمله این که ورود به این بخش باید مشابه ورود به بخش های دیگر اقتصادی بوده و با مطالعه و ارزیابی کامل در این وادی قدم گذاشته شود. مردم هم باید در هنگام خرید از یک فروشگاه اینترنتی توجه داشته باشند که فروشگاه مورد نظرشان مورد تایید چه سازمان یا چه مراکزی است و آیا مجوز مورد نیاز برای فعالیت را دریافت کرده است؟ آیا نماد اعتماد الکترونیکی دارد؟ تا بتوانند با اطمینان بیشتری خرید کنند.

آسان ترین و بهترین روش ساخت فروشگاه اینترنتی

چندین سال است که بحث فروشگاه های اینترنتی داغ شده است و با گذشت مدتی، این بازار نه تنها کوچک نشده بلکه آمار فروش اینترنتی هر ساله در حال افزایش است. در این مطلب ابتدا به ارائه آمار و توضیحاتی در مورد بازار فروش اینترنتی در ایران و سپس به موضوع ساخت فروشگاه های اینترنتی می پردازیم.

چندین سال است که بحث فروشگاه های اینترنتی داغ شده است و با گذشت مدتی، این بازار نه تنها کوچک نشده بلکه آمار فروش اینترنتی هر ساله در حال افزایش است. در این مطلب ابتدا به ارائه آمار و توضیحاتی در مورد بازار فروش اینترنتی در ایران و سپس به موضوع ساخت فروشگاه های اینترنتی می پردازیم.
طبق آمار رسمی اعلام شده سال 94 توسط انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی اشتیاق به خرید اینترنتی در ایران 60 درصد رشد داشت. با انتشار این آمار و آمارهای مشابه از منابع معتبر در سال های گذشته، تقاضا برای ساخت فروشگاه اینترنتی نیز افزایش فراوانی داشته است. در طول سال های اخیر کسب و کارهای کوچک و بزرگ برای ساخت فروشگاه اینترنتی اقدامات زیادی را انجام داده اند که تعدادی از آن ها با شکست و تعدادی دیگر رشد قابل چشمگیری داشته اند. مانند سایت دیجی کالا

اگر یک جستجوی ساده در فضای اینترنت داشته باشید متوجه می شوید که تنها در سال 96 فروشگاه های اینترنتی در حدود 70 هزار میلیارد درآمد داشته اند. این مبلغ به هیچ وجه مبلغ کمی نیست و نشان دهنده ی این موضوع است که فضای زیادی برای فعالیت در این بازار فوق العاده بزرگ وجود دارد. این فضا تنها مربوط به فروشگاه های عمومی نیست و فروشگاه های خصوصی نیز از این ظرفیت می توانند استفاده کنند.

از انحصار در فروشگاه اینترنتی نترسید!

فروشگاه های اینترنتی که در بازار ایران در حال فعالیت هستند به صورت فروش عمده و یا خرده فروشی به فعالیت می پردازند. اما چیزی که بیش از این موضوع دارای اهمیت است این است که این فروشگاه ها در دو دسته ی فروشگاه های تخصصی و عمومی فعالیت می کنند. فروشگاه های تخصصی به فروشگاه هایی گفته می شود که به فروش دسته ای خاص از محصولات می پردازند و فروشگاه های عمومی نیز فروشگاه هایی هستند که در زمینه فروش محصولات متنوعی فعالیت می کنند.
با وجود فروشگاه های اینترنتی بزرگی که در حال حاضر در دسته فروشگاه های عمومی در حال فعالیت هستند، بسیاری از افراد تصور می کنند که بازار فروش اینترنتی یک بازار اشباع شده است و دیگر امکان موفقیت در این بازار وجود ندارد؛ این یک باور کاملا اشتباه است.
همانطور توضیح داده شد بازار فروش اینترنتی در ایران نه تنها به طرز شگفت انگیزی گسترده بلکه به شدت در حال رشد است و با توجه به افزایش فعالیت فروشگاه ها در این بازار، حجم بازار نیز در حال افزایش است. مانند سایت های رقابتی دیوار و شیپور 

علاوه بر این، کارشناسان حوزه کسب و کارهای اینترنتی معتقدند که اکنون بهترین زمان برای ساخت فروشگاه اینترنتی تخصصی است. فروشگاه هایی که به طور خاص در دسته بندی مشخصی از محصولات (برای مثال فروش سیسمونی نوزاد و راهنمای بارداری و بچه داری، پوشاک ورزشی، فروش قطعات خاص) فعالیت می کنند. ایجاد فروشگاه های اینترنتی تخصصی نه تنها امکان فعالیت متمرکزتر و قدرتمندتر را برای شما فراهم می کند، بلکه از نظر استراتژی های بازاریابی و سئو وبسایت برای موتورهای جستجو (SEO) نیز شانس بیشتری برای موفقیت در انتظار شماست.

روش های ساخت فروشگاه اینترنتی

سوالات زیادی در مورد ساخت فروشگاه اینترنتی وجود دارد، اما قطعا یکی از مهمترین سوالات این است که چطور یک سایت فروش اینترنتی بسازیم؟ در اینجا گزینه های زیادی پیش روی شما قرار می گیرد. ابتدا باید با توجه به نیاز و امکانات خود، روش خود را انتخاب کنید.
اگر بودجه ی کافی دارید و قصد دارید پروژه ی بزرگی را شروع کنید گزینه سفارش طراحی سایت فروشگاهی یکی از گزینه هایی است که می توانید روی آن حساب کنید. اما اگر سرمایه کافی برای طراحی یک فروشگاه اینترنتی ندارید پیشنهاد می کنیم از روش دیگری استفاده کنید.
اگر قصد دارید با هزینه ای کم اقدام به ساخت فروشگاه اینترنتی کنید، یک فروشگاه ساز حرفه ای می تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد که فروشگاه سازها در کیفیت های مختلف وجود دارند. با وجود سایت های رقیب مانند دیجی کالا سایت بامیلو هم راه اندازی شد و قدرت گرفت.

بهترین روش ساخت فروشگاه اینترنتی

تجربه نشان داده که استفاده از برخی فروشگاه سازهای حرفه ای، نتیجه مناسبی داشته است و می تواند بهترین روش ساخت فروشگاه اینترنتی برای کسب و کارهای کوچک و حتی متوسط باشد. این فروشگاه سازها مورد استفاده کسب و کارهای کوچک و کسب و کارهای متوسط قرار گرفته اند و کاملا نتیجه بخش نیز بوده اند. بنابراین اگر به استفاده از فروشگاه ساز فکر می کنید مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کنید، استفاده از یک فروشگاه ساز حرفه ای است. به فروشگاه های برتر دنیا مانند آمازون و aliexpress و ebay و ... فکر کنید چرا شما نه !!!
یک فروشگاه ساز حرفه ای علاوه بر اینکه از استانداردهای لازم برخوردار است، باید امکانات کافی را در اختیار شما قرار دهد تا در مسیر پیشرفت با مشکل به خصوصی برخورد نکنید. برای اینکه تجربه استفاده از فروشگاه ساز به تجربه خوبی برای شما تبدیل شود و بتوانید به موفقیت و فروش دست پیدا کنید، بهتر است قبل از انتخاب فروشگاه ساز، در مورد آن تحقیق کنید.
اینکه فروشگاه هایی وجود داشته باشند که توانسته باشند با استفاده از یک فروشگاه ساز به موفقیت و فروش دست پیدا کند، می تواند نشانه ای از عملکرد خوب فروشگاه ساز باشد. فروشگاه ساز وب داران نمونه ای از یک فروشگاه ساز است که وبسایت های فروشگاهی مشهوری همچون وبسایت postbar زیر نظر شرکت ملی پست ایران به موفقیت چشم گیری دست پیدا کند.

معیارهای یک فروشگاه ساز حرفه ای

یکی از مهمترین مواردی که در مورد فروشگاه ساز حرفه ای وجود دارد مراحل ثبت نام آسان است. شما با استفاده از یک فروشگاه ساز حرفه ای می توانید به سرعت فروشگاه اینترنتی معتبر و خوبی بسازید و در مقایسه با زمانی که در راه طراحی سایت از دست می دهید، از نظر زمانی برای شما به صرفه خواهد بود. همین زمانی که صرفه جویی شده را می توانید در راه بهینه سازی سایت خود صرف کنید.
پنل مدیریت کاربرپسند از نکاتی دیگر است که باید یک فروشگاه ساز حرفه ای داشته باشد. مثلا سایت نماشا با اینکه فروشگاهی نیست اما در نظر بگیرید چخ رابط کاربری ساده ای دارد.

امکانات فروشگاه ساز حرفه ای وب داران

امکانات این فروشگاه ساز کاملا کاربردی هستند و در صورتی که نیاز به امکانات بیشتری داشته باشید، می توانید با کمترین هزینه، نسبت به ایجاد امکان مورد نظر به پشتیبانی سایت درخواست دهید.
برخی از مهمترین امکانات این فروشگاه عبارتند از:

نقد و بررسی کالا توسط کاربران
ساخت اپلیکیشن فروشگاهی
تولید کد ها تخفیف و ایجاد لندینگ پیج
اطالعات اماری از میزان فروش در شهر های مختلف
سیستم انبار و تغییر سریع قیمت های کالا
امکان درج محصول با قابلیت چند قیمته
امکان فروش فایل و خدمات
وبلاگ مناسب و بهینه سازی شده برای موتور جستجو
راهنمای کار با فروشگاه ساز و فروشگاه
پنل مدیریت فروشگاه فارسی
امکان ایجاد و مدیریت صفحات جدید

سئوی فروشگاه ساز وب داران

با توجه به اینکه سئو (بهینه سازی برای موتورهای جستجو) یکی از مهمترین کانال های بازاریابی و جذب مشتری برای فروشگاه های اینترنتی است، بهینه بودن وبسایت از نظر فنی، ویژگی مثبتی است که می تواند یک فروشگاه ساز آنلاین را به یک فروشگاه ساز حرفه ای و کاربردی تبدیل کند.

سئو فروشگاه اینترنتی می تواند کسب و کار راه اندازی شده را به چشمگیری با رشد اقتصادی همراه کند. خوشبختانه وب داران از نظر سئو کاملا بهینه و مناسب است و نیازی به نگرانی از بابت بحث سئوی فنی (Offpage) در این فروشگاه ساز نخواهید داشت. با توجه به مشکلاتی که فروشگاه سازهای آنلاین مختلف در مباحث فنی به آن مبتلا هستند، وجود یک فروشگاه ساز حرفه ای که مورد تایید بسیاری از فعالان و صاحب نظران حوزه وب باشد، باعث می شود افرادی که قصد راه اندازی یک کسب و کار کوچک یا متوسط با هزینه ای کم را دارند، بتوانند با انتخاب منطقی و معقولی رو به رو باشند و مسیر پیشرفت کسب و کار خود را مشاهده کنند.

طراحی سایت تهران

با گسترش روزافزون و فراگیر شدن اینترنت و تکنولوژی، نیاز اساسی همه ی حرفه ها و مشاغل مختلف به طراحی سایت تهران احساس می شود و به وضوح می توان تاثیرات مثبت طراحی سایت را بر روند رشد مشاغل مشاهده نمود بنابراین صنعت طراحی سایت روزانه مشتری ها و متقاضیان بسیار زیادی را به خود جذب می کند.

با گسترش روزافزون و فراگیر شدن اینترنت و تکنولوژی، نیاز اساسی همه ی حرفه ها و مشاغل مختلف به طراحی سایت تهران احساس می شود و به وضوح می توان تاثیرات مثبت طراحی سایت را بر روند رشد مشاغل مشاهده نمود بنابراین صنعت طراحی سایت روزانه مشتری ها و متقاضیان بسیار زیادی را به خود جذب می کند. لازم به ذکر است که برای موفقیت در حرفه و کسب و کار فقط داشتن طراحی سایت به تنهایی کافی نمی باشد، به عبارتی دیگر بعد از طراحی سایت باید در جهت رشد و موفقیت آن در اینترنت گام بردارید تا به راحتی قادر باشید خود و حرفه ی کاریتان را به بهترین نحو در فضای مجازی معرفی کنید. در این خصوص کار کردن با شرکت طراحی سایت تهران بسیار حائز اهمیت است .
رعایت نکات ضروری در طراحی سایت تهران
اما نکته ی کلیدی و مهم در طراحی سایت انتخاب بهترین شرکت طراحی می باشد. در ادامه ی مقاله با ما همراه باشید تا مهارت های لازم برای داشتن بهترین و تهران ترین طراحی سایت ها را برای شما شرح دهیم . اولین قدم برای داشتن تهران ترین طراحی سایت انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت می باشد، شرکت طراحی سایت وب دارن که در شهر تهران می باشد و با سابقه ی درخشان خود درحال خدمات رسانی به مشتری های عزیز خود می باشد، این تضمین را به مشتری و متقاضیان خود می دهد تا پروژه ی طراحی سایت آن ها را در کمترین بازه ی زمانی و با کمترین هزینه و با بالاترین کیفیت کاری به آن ها تحویل دهد.
برخی از مهم ترین امکانات و خدما قابل ارائه در طراحی سایت تهران عبارتند از:
مشخص بودن اهداف در طراحی سایت تهران
قابلیت بازاریابی و فروش آنلاین محصولات در طراحی سایت تهران
قابلیت دسترس پذیری راحت در طراحی سایت تهران
طراحی گرافیک مناسب و منحصر به فرد در طراحی سایت تهران 
رعایت اصول اولیه سئو و بهینه سازی در طراحی سایت تهران
امکان درج درگاه پرداخت آنلاین مطمئن در طراحی سایت تهران
قابلیت درج نماد اعتماد الکترونیک در طراحی سایت تهران
سازگاری وب سایت با انواع صفحه نمایش ها در طراحی سایت تهران
کدنویسی اختصاصی در طراحی سایت تهران
امنیت بالا در طراحی سایت تهران
این روزها حتی ممکن است با امنیت ترین وب سایت ها نیز مورد هک قرار گرفته و از حملات احتمالی اینترنتی در امان نباشند. بنابراین برای شروع یک طراحی سایت موفق به طور مثال دیجی کالا باید از همان ابتدا به نکات ضروری و اصول امنیتی وب سایت توجه فرمایید. یکی از مهترین مزیت های طراحی سایت تهران امنیت بالای آن در برابر حملات اینترنتی می باشد. برای مشاوره ی اختصاصی در رابطه با این موضوع می توانید با مشاوران طراحی سایت در ارتباط باشید تا از همان ابتدا امنیت وب سایت خود را تضمین کنید.
رعایت اصول سئو و بهینه سازی در طراحی سایت تهران
قوانین و اصول پایه سئو و بهینه سازی وب سایت از آن دست از موارد مهمی می باشد که از همان ابتدای آغاز پروژه ی طراحی سایت باید مورد توجه قرار گیرد. از جمله ی قبل می توان به اهمیت بالای سئو و بهینه سازی وب سایت پی  برد. به طور مثال سایت دیوار و شیپور ، سئو سایت یکی از معیار های رقابتی بین وب سایت های مختلف می باشد در صورت رعایت این قوانین به راحتی می توانید از رقبای کاری خود در این حرفه پیشی بگیرید و جایگاه خود را در گوگل تثبیت کنید.
برای رشد و افزایش سئو  موارد بسیار زیادی جود دارند که با رعایت آن ها می توانید موفقیت خود را تضمین کنید، تعدادی از مهم ترین فاکتورهای موفقیت در بهینه سازی وب سایت عبارتند از: تولید محتوای مناسب، فعالیت در شبکه های اجتماعی مختلف مثل توییتر، گوگل پلاس، لینکدین و ...، بک لینک گذاری در وب سایت های ایرانی و خارجی و ... به راحتی با رعایت موارد بالا می توانید سئو سایت خود را افزایش داده و به کسب و کار خود رونق بخشید.
تعرفه و هزینه های طراحی سایت تهران
از آنجایی که در وب سایت با دیگری بسیار متفاوت است بنابراین نمی توان قیمت واحد و مشخصی را برای هرکدام در نظر گرفت، اما به این نکته توجه داشته باشید که برای داشتن وب سایتی با امنیت و تخصصی و تهران باید هزینه های بالایی را برای آن در نظر بگیرید تا بهترین و مثبت ترین نتیجه را آن دریافت نمایید. اما توجه داشته باشید که قیمت نهایی هر وب سایت به طور مثال  برای طراحی سایتی مانند آپارات یا ورزش 3 به عوامل مختلفی بستگی دارد که تعدادی از مهم ترین آن ها عبارتند از: گرافیک وب سایت، سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت، کد نویسی و برنامه نویسی وب سایت، هاستینگ و دامنه و پشتیبانی وب سایت و ... در نهایت در انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت بیشترین دقت را به عمل آورید تا بهترین نتیجه را بگیرید.مانند سایت نمناک 
نکته آخر

یکی از مهترین عوامل موفقیت یک کسب و کار اینترنتی مانند نی نی سایت شرکت طراح سایت آن است چرا که ارائه خدمات و تکنیکهای روز در این حوزه بسیار متغیر و در حال توسعه است و مسلمأ شرکتهای طراح سایت یکه سابقه کمی در این حوزه داشته باشند نمیتوانند متناسب با رشد علمی این کار در دنیا خود را بهینه نمایند و عامل بسیار مهم دیگر، خدمات پشتیبانی ارائه شده از شرکت طراحی سایت است چرا که یک سایت ویا پرتال موفق پس از بارگذاری اولیه و جذب مخاطب معایب خود را نشان میدهد و حکمأ می بایست شرکت طراحی سایت آنها را برطرف نماید  به طور مثال : webdaran که مسلمأ در صورت عدم وجود واحد پشتیبانی مستقل از جانب ایشان و یا عدم تضمین به حضور و فعالیت ایشان، کل زحمات بازاریابی و سئو انجام شده برای سایت از بین خواهد رفت !

تأدییه و مجوز فعالیت شرکت های طراحی سایت توسط شورای عالی انفورماتیک صادر و گرید بندی می شود – این شورا که زیر نظر نهاد ریاست جمهوری می باشد پس از آنالیز کامل رزمه و بررسی مدارک تحصیلی و بیمه ای پرسنل شرکت طراحی سایت به آنها از 1 تا 7 رتبه میدهد که 1 بهترین رتبه و 7 ضعیف ترین رتبه می باشد !



بازار طراحی سایت از ابتدا تا حال

تحلیل بازار طراحی سایت از ابتدا تا حال

در گذشته دید صاحبان کسب‌و‌کار نسبت به طراحی سایت، کاملا سنتی بود و طراحی سایت را مانند یک کالای لوکس می‌دیدند و تصوری که از سایت داشتند یک کاتالوگ آنلاین بود بنابراین بازاریابی دیجیتال و بر بستر وب و با لحاظ کردن سئو و بهینه‌سازی وب موضوعیتی نداشت.

در گذشته دید صاحبان کسب‌و‌کار نسبت به طراحی سایت، کاملا سنتی بود و طراحی سایت را مانند یک کالای لوکس می‌دیدند و تصوری که از سایت داشتند یک کاتالوگ آنلاین بود بنابراین بازاریابی دیجیتال و بر بستر وب و با لحاظ کردن سئو و بهینه‌سازی وب موضوعیتی نداشت. اما امروزه طراحی سایت رکنی مهم در بازاریابی است.

در واقع شرکت‌‌هایی که می‌خواستند سایت داشته باشند، این کار را نه به خاطر مزایایی که داشتن سایت دارد، بلکه به این دلیل که یک کالای لوکس به اسم سایت داشته باشند، می‌خواستند. آنها برنامه‌ای برای بیشتر دیده شدن محصولات خود یا بازاریابی بر بستر اینترنت در دستور کار خود قرار نمی‌‌دادند و هیچ اطلاعاتی هم در زمینه سئو و بهینه سازی سایت نداشتند.

به مرور زمان، دید جامعه تغییر پیدا کرد و مدیران شرکت‌ها، سایت را دیگر یک کالای لوکس نمی­‌دیدند و علاقه بیشتری برای حضور جدی‌تر در این حوزه از خود نشان دادند. افراد به سئو علاقه پیدا کردند و حتی بسیاری از کسب‌وکارهای سنتی به سمت سئو و طراحی سایت حرکت کردند، اما دیدی که نسبت به این موضوع داشتند هنوز کامل نشده بود و سایت را به صورت یک پروژه که از نقطه ای شروع شده و در نقطه‌ای دیگر پایان می­‌یابد می­‌دیدند و برنامه‌­ای برای تولید محتوا و به روزرسانی سایت نداشتند. به همین دلیل مسئول تولید محتوا، کارشناس سئو، مدیر سایت و بازاریاب دیجیتال در چنین شرکت‌­هایی جایگاهی نداشت و اصولا چنین مشاغلی در ایران تعریف نشده بود!

سئوکار کسی است که نیازهای مخاطب را می‌شناسد، اهداف کسب و کار و منابع آن را می‌شناسد و براساس منابعی که در اختیار دارد و وضعیت رقبا، استراتژی بهینه برای پیروزی در این رقابت را طراحی می‌کند.

در سال‌های اخیر، شاهد این موضوع هستیم که اکثر شرکت‌­ها دیگر وب سایت را یک کالای لوکس و تجملی نمی­‌بینند، بلکه برای آن برنامه‌­ریزی دارند ( مانند دیجی کالا ) و حداقل یک نفریا یک دپارتمان به عنوان مدیر وب سایت در تیم خود دارند که ممکن است همزمان کارهای تولید محتوا و سئو را نیز انجام دهد. از سوی دیگر دیدگاه دراز مدت‌تری نسبت به قبل به این حوزه دارند.

واقعیت این است که وب سایت شرکت، می‌­تواند دفتر یک مجموعه در بستر اینترنت باشد که 24 ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته باز است و می‌­تواند به کاربران خدمات آنلاین ارائه دهد. همچنین با استفاده از تکنیک‌های بازاریابی محتوایی با هزینه‌ای بسیار کمتر از روش‌­های تبلیغات سنتی، می‌­توان فروش بسیار بالایی برای سایت ایجاد کرد.

وب سایت یک موجود زنده است، باید او را با محتوای جدید تغذیه کرد، تعامل با مشتریان و تحلیل فرآیندهای سایت می­‌تواند باعث رشد آن در بستر اینترنت شود. نیازهای شما و جامعه در حال تغییر است و اگر به وب سایت خود توجه نکنید در طول زمان از بین می‌رود و خواهد مرد. بنابراین طراحی سایت یک پروژه نیست که نقطه شروع و پایان داشته باشد، بلکه شرکتی که سایت طراحی می­‌کند، باید بتواند در درازمدت شما را پشتیبانی کند و در کنار شما باشد.

در زمان حال دیگر تمامی کارهای مهم اداری و شرکت های اداری معتبر مانند آموزش و پرورش ، دانشگاه سراسری یا دانشگاه آزاد ، موسسات آموزشی مانند قلم چی و غیره دارای سایت هستند.

 یکی از مشکلاتی که در تعامل مشتریان و شرکت‌های طراحی سایت باعث سو تفاهم می­‌شود همین موضوع است، برخی از مشتریان این تصور را دارند که شرکت طراحی سایت باید تا ابد آنها را بدون دریافت هزینه پشتیبانی کند و شرکت‌های طراحی سایت نیز بعضا می­‌خواهند پروژه را به اتمام برسانند و به سراغ پروژه جدید بروند و همین موضوع برای هر دو طرف مشکل ایجاد خواهد کرد.

از طرف دیگر، در حال حاضر بسیاری از مدیران سایت­‌ها تمرکز خود را بر روی افزایش ورودی سایت از طریق گوگل یا تبلیغات گوگلی گذاشته‌­اند و توجه زیادی به بهبود فرآیندها و همچنین بهبود تجربه کاربران بر روی سایت نمی­‌کنند. همین موضوع باعث می­‌شود که بسیار کمتر از پتانسیلی که دارند نتیجه بگیرند. باید به این نکته دقت کرد که سیستم‌­های مدیریت محتوا، براساس نیاز یک کسب‌و کار باید انتخاب شوند و وجود افرادی به عنوان مشاور و تحلیلگر در کنار شرکت­‌هایی که قصد ورود به بازار اینترنت را دارند، به بهبود روند کاری آن‌ها کمک زیادی خواهد کرد.

استفاده از تجربه سایت های خارجی معتبری مانند بک لینکو و ... نیز به دوستان مشتاق پیشنهاد می شود.

معمولا یافتن شرکتی که همه فاکتورهای حرفه‌ای و اصولی طراحی سایت مثل سئو سایت و استانداردهای برنامه نویسی را رعایت کند، کاری پیچیده و سخت است. برای سفارش پروژه طراحی سایت یکی از شرکت‌های باسابقه و موفق این حوزه وب داران است که خیال کسب و کارها را از همه جنبه‌های طراحی سایت راحت می‌کند. و در بالا به این سایت معتبر لینک داده شده است.