چندین سال است که بحث فروشگاه های اینترنتی داغ شده است و با گذشت مدتی، این بازار نه تنها کوچک نشده بلکه آمار فروش اینترنتی هر ساله در حال افزایش است. در این مطلب ابتدا به ارائه آمار و توضیحاتی در مورد بازار فروش اینترنتی در ایران و سپس به موضوع ساخت فروشگاه های اینترنتی می پردازیم.
چندین سال است که بحث فروشگاه های اینترنتی داغ شده است و با گذشت مدتی، این بازار نه تنها کوچک نشده بلکه آمار فروش اینترنتی هر ساله در حال افزایش است. در این مطلب ابتدا به ارائه آمار و توضیحاتی در مورد بازار فروش اینترنتی در ایران و سپس به موضوع ساخت فروشگاه های اینترنتی می پردازیم.
طبق آمار رسمی اعلام شده سال 94 توسط انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی اشتیاق به خرید اینترنتی در ایران 60 درصد رشد داشت. با انتشار این آمار و آمارهای مشابه از منابع معتبر در سال های گذشته، تقاضا برای ساخت فروشگاه اینترنتی نیز افزایش فراوانی داشته است. در طول سال های اخیر کسب و کارهای کوچک و بزرگ برای ساخت فروشگاه اینترنتی اقدامات زیادی را انجام داده اند که تعدادی از آن ها با شکست و تعدادی دیگر رشد قابل چشمگیری داشته اند. مانند سایت دیجی کالا
اگر یک جستجوی ساده در فضای اینترنت داشته باشید متوجه می شوید که تنها در سال 96 فروشگاه های اینترنتی در حدود 70 هزار میلیارد درآمد داشته اند. این مبلغ به هیچ وجه مبلغ کمی نیست و نشان دهنده ی این موضوع است که فضای زیادی برای فعالیت در این بازار فوق العاده بزرگ وجود دارد. این فضا تنها مربوط به فروشگاه های عمومی نیست و فروشگاه های خصوصی نیز از این ظرفیت می توانند استفاده کنند.
از انحصار در فروشگاه اینترنتی نترسید!
فروشگاه های اینترنتی که در بازار ایران در حال فعالیت هستند به صورت فروش عمده و یا خرده فروشی به فعالیت می پردازند. اما چیزی که بیش از این موضوع دارای اهمیت است این است که این فروشگاه ها در دو دسته ی فروشگاه های تخصصی و عمومی فعالیت می کنند. فروشگاه های تخصصی به فروشگاه هایی گفته می شود که به فروش دسته ای خاص از محصولات می پردازند و فروشگاه های عمومی نیز فروشگاه هایی هستند که در زمینه فروش محصولات متنوعی فعالیت می کنند.
با وجود فروشگاه های اینترنتی بزرگی که در حال حاضر در دسته فروشگاه های عمومی در حال فعالیت هستند، بسیاری از افراد تصور می کنند که بازار فروش اینترنتی یک بازار اشباع شده است و دیگر امکان موفقیت در این بازار وجود ندارد؛ این یک باور کاملا اشتباه است.
همانطور توضیح داده شد بازار فروش اینترنتی در ایران نه تنها به طرز شگفت انگیزی گسترده بلکه به شدت در حال رشد است و با توجه به افزایش فعالیت فروشگاه ها در این بازار، حجم بازار نیز در حال افزایش است. مانند سایت های رقابتی دیوار و شیپور
علاوه بر این، کارشناسان حوزه کسب و کارهای اینترنتی معتقدند که اکنون بهترین زمان برای ساخت فروشگاه اینترنتی تخصصی است. فروشگاه هایی که به طور خاص در دسته بندی مشخصی از محصولات (برای مثال فروش سیسمونی نوزاد و راهنمای بارداری و بچه داری، پوشاک ورزشی، فروش قطعات خاص) فعالیت می کنند. ایجاد فروشگاه های اینترنتی تخصصی نه تنها امکان فعالیت متمرکزتر و قدرتمندتر را برای شما فراهم می کند، بلکه از نظر استراتژی های بازاریابی و سئو وبسایت برای موتورهای جستجو (SEO) نیز شانس بیشتری برای موفقیت در انتظار شماست.
روش های ساخت فروشگاه اینترنتی
بهترین روش ساخت فروشگاه اینترنتی
معیارهای یک فروشگاه ساز حرفه ای
امکانات فروشگاه ساز حرفه ای وب داران
امکانات این فروشگاه ساز کاملا کاربردی هستند و در صورتی که نیاز به امکانات بیشتری داشته باشید، می توانید با کمترین هزینه، نسبت به ایجاد امکان مورد نظر به پشتیبانی سایت درخواست دهید.
برخی از مهمترین امکانات این فروشگاه عبارتند از:
نقد و بررسی کالا توسط کاربران
ساخت اپلیکیشن فروشگاهی
تولید کد ها تخفیف و ایجاد لندینگ پیج
اطالعات اماری از میزان فروش در شهر های مختلف
سیستم انبار و تغییر سریع قیمت های کالا
امکان درج محصول با قابلیت چند قیمته
امکان فروش فایل و خدمات
وبلاگ مناسب و بهینه سازی شده برای موتور جستجو
راهنمای کار با فروشگاه ساز و فروشگاه
پنل مدیریت فروشگاه فارسی
امکان ایجاد و مدیریت صفحات جدید
سئوی فروشگاه ساز وب داران
با توجه به اینکه سئو (بهینه سازی برای موتورهای جستجو) یکی از مهمترین کانال های بازاریابی و جذب مشتری برای فروشگاه های اینترنتی است، بهینه بودن وبسایت از نظر فنی، ویژگی مثبتی است که می تواند یک فروشگاه ساز آنلاین را به یک فروشگاه ساز حرفه ای و کاربردی تبدیل کند.
سئو فروشگاه اینترنتی می تواند کسب و کار راه اندازی شده را به چشمگیری با رشد اقتصادی همراه کند. خوشبختانه وب داران از نظر سئو کاملا بهینه و مناسب است و نیازی به نگرانی از بابت بحث سئوی فنی (Offpage) در این فروشگاه ساز نخواهید داشت. با توجه به مشکلاتی که فروشگاه سازهای آنلاین مختلف در مباحث فنی به آن مبتلا هستند، وجود یک فروشگاه ساز حرفه ای که مورد تایید بسیاری از فعالان و صاحب نظران حوزه وب باشد، باعث می شود افرادی که قصد راه اندازی یک کسب و کار کوچک یا متوسط با هزینه ای کم را دارند، بتوانند با انتخاب منطقی و معقولی رو به رو باشند و مسیر پیشرفت کسب و کار خود را مشاهده کنند.